Castlevania Lords Of Shadow 2 Xbox360

  • 4012927038345
  • Ostatnie sztuki
  • 18
  • Akcja
  • Tak
  • Angielska
  • Nowa w folii
  • Xbox 360
  • single player

72,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Oceń 
2016-10-06

Świetna

Według mnie gra 10/10. jedyny minus to że w pewnym momencie gra mi "zacieła" xbox'a przez co byłem zmuszony go zrestartować co skutkowało uszkodzeniem save'a. Być może za długo siedziałem w świecie Draculi. Dużym plusem są częste i przemyślane cutscenki, które bardzo pomagają wprowadzić gracza w świat wampirów i innych dziwadeł.

Dodaj komentarz

Napisz komentarz

Castlevania Lords Of Shadow 2 Xbox360

Castlevania Lords Of Shadow 2 Xbox360


Castlevania: Lords of Shadow 2 to druga część współczesnej odnogi serii Castlevania, zapoczątkowanej przez studio Mercury Steam. Deweloper rozwinął w tej odsłonie swoje pomysły i poprawił wiele niedociągnięć pierwowzoru. Lords of Shadow w dalszym ciągu jest dość swobodną adaptacją marki Castlevania, kojarzącej się z dwuwymiarowymi, nieliniowymi platformówkami. W odróżnieniu od klasycznej CastlevaniiLords of Shadow 2jest trójwymiarową przygodową grą akcji z systemem walki przypominającym God of War czy Devil May Cry.

Lords of Shadow 2 wcielamy się w Gabriela Belmonta, bohatera pierwszej odsłony gry. Belmont nie jest jednak człowiekiem, którego znamy – jak ujawniono w zakończeniu „jedynki”, padł on ofiarą zła, z którym walczył i przeobraził się w tytułowego „lorda ciemności”, Drakulę. Po setkach lat brutalnych rządów Gabriel traci ochotę do życia i zamyka się w katedrze. Kilka stuleci później budzi go dawny przyjaciel, Sobek, który prosi o pomoc w walce z nowym wrogiem – Szatanem. Belmont zgadza się podjąć wyzwanie w zamian za uwolnienie go od klątwy nieśmiertelności.

Lords of Shadow 2 stanowi rozwinięcie pomysłów z pierwszej gry i w większym stopniu przypomina starsze odsłony Castlevanii. W skórze Gabriela przemierzamy dwie równoległe rzeczywistości: futurystyczne, mroczne miasto oraz średniowieczny, gotycki zamek. W obu wymiarach walczymy z potworami, zdobywamy przedmioty, rozwiązujemy łamigłówki i poznajemy wątki fabularne. Tym razem autorzy zbudowali bardziej otwarty świat, zawierający więcej sekretów. Gra nie składa się więc tylko z liniowych lokacji, ale też miejsc, do których warto wrócić po zdobyciu dodatkowych mocy. Ciekawym dodatkiem jest wykorzystanie rozmaitych właściwości Drakuli. Belmont może na przykład zamieniać się w szczura, by omijać zamknięte drzwi lub przejmować kontrolę nad innymi postaciami.

Głównym elementem Lords of Shadow 2 pozostaje system walki, który teraz wymaga jeszcze więcej finezji oraz taktyki. Drakula dysponuje dwoma specjalnymi rodzajami oręża: mieczem i pazurami. Każdy z nich posiada inne właściwości – przykładowo miecz potrafi zamrażać, a pazury przebijać obronę przeciwnika. System spaja mechanika nabijania wskaźnika mocy, który gwarantuje pewne dodatki – żeby móc z nich skorzystać, musimy bezbłędnie wyprowadzać ciosy. Urozmaicenie gwarantują też relikwie, dzięki którym można zyskać nielimitowaną energię, spowolnić upływ czasu, itd.

Pierwszy Lords of Shadow zachwycił graczy wykonaniem, klimatem i projektem postaci oraz lokacji. „Dwójka” kontynuuje tę tradycję, bo ponownie rzuca gracza do skomplikowanego uniwersum, pełnego wyrazistych bohaterów i łotrów. Istotną nowością z technicznego punktu widzenia jest to, że autorzy zrezygnowali z klasycznych poziomów czy rozdziałów na rzecz jednego, dużego świata. To oznacza, że podczas zabawy bardzo rzadko oglądamy ekrany doczytywania. Otrzymujemy też pełną kontrolę nad kamerą – „jedynka” przypominała w tym względzie serię God of War.