Czym są Paczkomaty InPost ?

Paczkomaty InPost to system skrytek pocztowych, podobnych w obsłudze do bankomatów, w których możliwy jest odbiór przesyłki o dowolnej, dogodnej dla adresata porze, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Paczki dostarczane są do paczkomatów do 2 dni roboczych od momentu nadania.

W naszym Sklepie umożliwiamy odbiór zamówień przez system Paczkomatów. Wystarczy podczas dokonywania zakupów, w opcji dostawy przesyłki wybrać Paczkomaty InPost. Za przesyłkę można zapłacić zarówno kartą kredytową i przelewem elektronicznym, jak i za pobraniem.

Podczas dokonywania zakupów, po wyborze formy przesyłki, będziesz poproszona/y o wybór Paczkomatu, w którym odbierzesz swoje zakupy.  Aktualną lista lokalizacji Paczkomatów możesz zobaczyć tutaj.

Odbiór paczki z Paczkomatu InPost

Gdy Twoje zamówienie dotrze do wybranego przez Ciebie Paczkomatu,  otrzymasz SMS i e-mail z informację, że paczka oczekuje na odbiór oraz kodem odbioru potrzebnym do odebrania przesyłki. Aby odebrać przesyłkę wystarczy wpisać na panelu Paczkomatu numer telefonu komórkowego oraz otrzymany kod odbioru, a skrytka z oczekiwaną przesyłką otworzy się.

Co zrobić jeśli po wpisaniu kodu skrytka się nie otwiera?

Jeśli po wpisaniu kodu skrytka się nie otwiera, należy najpierw sprawdzić czy wpisywane dane są poprawne. Jeśli to nie przyniesie rezultatu należy skontaktować się z Infolinią firmy InPost pod numerem 746 600 000 (dla telefonów stacjonarnych), 722 444 000 (dla telefonów komórkowych). Infolinia czynna jest w dni robocze w godzinach 7:00 - 22:00, w niedziele i święta 8:00 – 16.00.

Czy dostanę przypomnienie o odbiorze paczki?

InPost prześle przypomnienie SMSem i e-mailem po drugim dniu roboczym od momentu doręczenia paczki do Paczkomatu.

Ile jest czasu na odebranie paczki od momentu otrzymania powiadomienia o jej doręczeniu do Paczkomatu ?

Od momentu włożenia paczki do skrytki w Paczkomacie paczka oczekuje na odbiór przez 3 dni. Po tym okresie przesyłkę będzie można odebrać w najbliższym Oddziale InPost przez 11 dni. Listę oddziałów InPost, z których można odebrać paczki znajdziesz tutaj.

Czy paczkę w moim imieniu może odebrać inna osoba, dysponująca kodem otrzymanym w SMS-ie lub e-mailu?

Paczkę w Twoim imieniu może odebrać inna osoba, musi jednak dysponować kodem otrzymanym przez adresata za pośrednictwem sms lub e-mail oraz numerem telefonu, jaki został podany w systemie Paczkomaty InPost. Pamiętaj, że ponosisz pełną odpowiedzialność za przekazanie treści wiadomości osobom trzecim.

Jak wygląda odbiór paczki za pobraniem ?

Płatność kartą

Już prawie wszystkie maszyny wyposażone są w terminale płatności, dzięki czemu za zakupy można zapłacić kartą. Opiszmy taki rodzaj odbioru w kilku krokach: 

  • Zamawiacie wysyłkę towaru za pobraniem do Paczkomatu
  • W momencie umieszczenia przesyłki w maszynie, otrzymujecie kod. W przypadku przesyłek pobraniowych kod ten nie wystarczy jednak do odbioru przesyłki – wszak trzeba ją najpierw opłacić. Musicie więc…
  • ...udać się do Paczkomatu, gdzie rozpoczynacie – jak zawsze – od podania swojego numeru telefonu.
  • W tym momencie maszyna prosi Was o podanie wspomnianego kodu. Wpisujecie go i przechodzicie do poleceń wydawanych na ekranie terminala płatności.
  • Po opłaceniu przesyłki, skrytka się otwiera.

Płatność gotówką 

Nie posiadacie karty płatniczej lub na swoim rachunku nie macie obecnie żadnych środków? Nic straconego – za przesyłkę możecie zapłacić gotówką. Jednak nie w Paczkomacie, a w oddziale. Macie dwie możliwości:

  • Gdy otrzymujecie SMS-a z informacją o możliwości odbioru przesyłki, Wasza Paczucha czeka już w Paczkomacie. Siedzi tam cierpliwie przez 48 godzin (dwa dni), po czym nasz kurier wyciąga ją z maszyny i zawozi do najbliższego oddziału, skąd możecie ją odebrać przez kolejne 3 dni robocze. I właśnie wówczas, w naszym oddziale możecie zapłacić za przesyłkę gotówką.
  • Nie chcecie czekać na powrót Paczki z maszyny, a i tak chcielibyście zapłacić gotówką? Możecie i tak – udajcie się do oddziału obsługującego Paczkomat, do którego miała trafić Wasza paczka i to tam opłaćcie przesyłkę (listę oddziałów znajdziecie w artykule Gdzie znajdują się oddziały InPost?). Na Wasz numer telefonu trafi wówczas kod odbioru, a swoją paczkę odbierzecie jak „normalną” przesyłkę paczkomatową – prosto z maszyny.

I drobna uwaga – płacąc gotówką, warto jest mieć przy sobie odliczoną kwotę.

Płatność przelewem (PayByLink)

Wasza karta nie działa, ale macie środki na koncie i chcecie dokonać przelewu? Da się i tak. Jak zapewne wiecie, o możliwości odbioru przesyłki informujemy również poprzez wiadomość mailową. Jeśli oczekująca Was przesyłka jest paczką pobraniową, to w tymże mailu znajdziecie link do szybkiej płatności. Chodzi o tzw. przelewy PayByLink – po kliknięciu w odpowiedni odnośnik, będziecie mieli możliwość zalogowania się do strony Waszego banku, gdzie formularz zlecenia przelewu automatycznie wypełni dane potrzebne do jego zatwierdzenia (w tym kwotę pobrania). Opłacacie i… po zaksięgowaniu wpłaty otrzymujecie kod odbioru, z którym możecie udać się do maszyny.

Uwaga: usługa PayByLink oferowana jest przy współpracy z eCard. To właśnie eCard odpowiada za bezpośrednią współpracę z bankami. Może zdarzyć się, że akurat Wasz bank będzie na liście „wyszarzony”. Spróbujcie wówczas dokonać płatności kilka godzin później – być może Wasz bank wróci wówczas na listę banków obsługiwanych przez eCard.

Dostępne metody płatności za przesyłki pobraniowe - akceptujemy płatności kartami płatniczymi (VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro) oraz przelewami bankowymi wybranych banków: Bank BPH S.A. (Przelew z BPH), ING Bank Śląski S.A. (Płać z ING), Bank PEKAO S.A. (Pekao24przelew), BZ WBK S.A. (Przelew24), Alior Bank S.A. (Płacę z Alior Bankiem), Alior Bank S.A. (T-Mobile Usługi Bankowe), Bank Ochrony Środowiska S.A. (Płać z BOS), Deutsche Bank PBC S.A. (db Transfer), Plus Bank S.A. (Płacę z Plus Bank), Bank Pocztowy S.A. (e-transfer Pocztowy24).