Gal*Gun 2 to humorystyczna strzelanina na szynach (tzw. rail-shooter), w którym akcję obserwujemy z pierwszej osoby. Producentem gry jest japońskie studio, które założone w 1996 roku przez byłych pracowników Capcomu. Zespół jest znany głównie za sprawą licznych odsłon platformowego cyklu Mega Man. Co prawda, Gal*Gun 2 jest kontynuacją poprzednich części cyklu, ale w głównej mierze oparty został na wydanym w 2017 roku Gal*Gun VR, które stworzone zostało z myślą o okularach rzeczywistości wirtualnej.
Gracze wcielają się w przeciętnego ucznia japońskiego liceum, który pewnego dnia otrzymuje tajemniczą paczkę. W jej środku znajdują się dziwna broń oraz gogle. Kiedy je zakłada przed jego oczyma staje anioł o imieniu Risu, który prosi go o pomoc w walce z psotliwym demonem o imieniu Kurona. Bohater zgadza się pomóc, ale szybko okazuje się, że nie będzie to łatwe. Za sprawą diabelskiej klątwy wszystkie dziewczyny w szkole na jego widok natychmiast się w nim zakochują. Korzystając z magicznej broni protagonista musi obronić się przed tabunami adoratorek oraz pomóc im wyleczyć się z klątwy.